Gif Ajans tarafından düzenlenen “Reklamcı Nasıl Düşünür?” adlı söyleşi, 12 Mart tarihinde gerçekleşti. Söyleşiye ev sahipliği yapan Gif Ajans, Halka İlişkiler ve Tanıtım Bölüm Başkanı Doç. Dr. Ersin Diker’i öğrencilerle buluşturdu.

Söyleşinin ana konusu, reklam dünyasında bir reklamcının bakış açısının nasıl olması gerektiği üzerineydi. Bu alanda önemli bir akademisyen olan ve aynı zamanda Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölüm Başkanlığı görevini yürüten Doç. Dr. Ersin Diker, öğrencilere güncel bilgilerin yer aldığı bir sunum yaptı. Diker sunumunda şu açıklamalarda bulundu:

“Bir reklamcı sıradan olmamalıdır. Reklamcının entelektüel bilgi birikiminin yüksek olması, aynı zamanda gözlemlerinin de iyi olması gerekir. Reklamcı, bakar; ama kör değildir. Bakar ve gördürür. Bir reklamcının yaratıcı, eleştiriye açık olması gerekir. Bununla birlikte reklamcı, hedef kitleyle empati kurmasını bilmeli. Ek olarak reklamcı özgün düşünme, etik değerlere saygılı ve ahlaki sorumluluk konularına öncelik veren birisi olmalı.”

Doç. Dr. Diker söyleşide yaratıcı ve etkili fikirler bulma teknikleri hakkında öğrencilere pratik bilgiler de vererek, onlara yardımcı olacak önemli ipuçları sundu.

Gif Ajans Birim Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe Aydoğan Kılıç söyleşilerin devam edeceğini belirterek, öğrencilerin, konuşmacıların deneyimlerinden faydalanması için bu tür etkinliklerin kaçırılmaması gerektiğini ifade etti.

Söyleşi, öğrencilerin sorularına verilen yanıtlarla sona erdi.